В Алма-Ате молитвенно почтили память иеромонаха Мелитона (Поротикова)
Служение викариев Астанайской епархии в дни празднования Богоявления
В Алма-Ате молитвенно отметили память небесных покровителей города – священномучеников Николо-Кучугурских
В дар Кокшетауской епархии передана частица мощей преподобного Александра Свирского
Служба преподобному отцу нашему схиархимандриту Севастиану, старцу Карагандинскому

 

 

На малой вечерни,

 

Стихиры поем на 4 глас 6-й:


От юности Господеви последовав, / родителей и любовь мирскую оставив, / в Оптиной пустыне с духоносными старцы вселился еси, / постных житие дeржа во смирении, / новомучеником Российским споследуя, / гонение от безбожных, радуяся, терпел еси, / хладных пределов Караганды дocтигл ecи, / идеже чистое житие, горя духом, скончал еси, / Христа Воскресша, яко бисер чудный, стяжав, / сия благодати причаститися / и нас сподоби отче Севастиане досточтиме.

Терпел еси кротко, / от злочестивых богоборцев, / бием, укоряем, и ураняем за Господа, / Егоже желал еси, досточтиме,/ мира сего красная в ничтоже вменив, / странничество многотрудное со страстотерпцы Христовы возлюбил еси, / равноангельный монашеский образ смиренно нося, / но являет тя Подвигоположник Христос, / в Церкви Своей светильника веры/ и изрядна испoведника.

В светозарные дни Пасхального торжества, / равноангельное житие твое, скончав, священное, / чудеса совершаеши еси изрядна и преславна. / Предстоя Богу, тебе подавшему залог Божественен/ и венец нетленен и славу вечнующую. / Того убо моли, Севастиане, досточтиме, / егда яко Судия приидет / избавитися всякого озлобления / почитающим священную память твою.

Слава, глас тойже:
Сый со Отцем на престоле святем, / пришед на землю, от Девы родися, / плотию распныйся и погребыйся и воскресый, / на небеса паки восшедый, Духа Утешетеля верующим дарова, вопия: / аще кто хощет в след Мене идти, / да отвержется себе и крест свой понесет, / сему усердно последуя, / высоту приял еси небесную, / Севастиане, досточтиме, исповедниче Христов.

И ныне, Богородичен гласа.

 

На стиховне стихиры, глас 4-й:


Плотию перстною обложен, / дух молитвою воскрилял еси,/ и к Богу умом восходя, / горния доброты зрел еси славу, / сего ради на тленную мира сего красоту / и безумный мятеж богоотступных человек / скорбно взирал еси / и, воздыхая, слезы проливал еси, / в небесное отечество преселитися желая,/ досточтиме Севастиане.

Стих: Священницы Твои облекутся в правду, / и преподобнии Твои возрадуются.

Великую твою благодати святыню / всем концем Церкви Русския возвещают чудеса твоя. / Како бо человек грешник / возможет такова знамения творити? / Воистину, свят еси, Севастиане преподобне, / прославляет тя Господь, яко прославльшаго Его / пред человеки на земли / и на небеси пред Отцем Своим.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.

Демоном страшная твоя молитва, / кротости и смирения исполненная, / величия твоего виновна бысть, / тоя бо светом выну озаряем, / Христов ум стяжал еси, блаженне, / неизглаголанная таинства познавая, / будущая, яко настоящая зрел еси,/ на путь истины и спасения / всех приходящих к тебе, наставляя.

 

Слава, глас 1-й:


Досточтиме отче Севастиане, / чистоты сокровище, / погибающих помощниче, / даждь нам твердую руку помощи твоея/ и грехми присно погружаемых, / от смертоносных глубин изведи / и прочее жития время / в покaянии истеннем скончати нам помози/ и от вечнаго гнева спастися сподоби.

И ныне, Богородичен гласа.

Тропарь писан на великой вечерни.

На великой вечерни,

 

Блажен муж: 1-й антифон. На Господи воззвах стихиры на 8, глас 5-й:


Радуйся, богоносе отче Севастиане, / от млада Христа Бога возлюбивый / и чистотою Тому прилепивыйся / детскою верою последствовавый, / в простоте сердца Тому послуживый / и разум духовный от Него приявый, / в светозарную Oптину пустынь к старцам духоносным пришел еси, / ихже благодати по прeемству унаследовав, / испроси нам мир и велию милость.

Радуйся, преблаженне отче Севастиане, / плач неутешный демоном наведый: / людие бо, им верно служившия и работавшия,/ тобою апостольски наученнии и духовно просвещеннии, / попраша богопротивную гордыню их, / и Бога прославляша в душах и телесех своих / подающего верным мир и велию милость.

Радуйся, преподобне Севастиане, / волею Христу сораспныйся,/ душевных страстей умершвлением пострадавый, / всеконечно греху умерый, / нетлению же и бессмертию воскресый / и ангельски во плоти поживый, / великое множество человеков ко Христу привел еси, / присно Тому моляся, / даровати мирови мир/ и душам нашим велию милость.

Радуйся, досточтиме Севастиане, / от Бога священствовати положен был еси воистину, / умом чистым, сердцем смиренным и душею кроткою службу Тому принося, / беды претерпел еси и гонения, и болезни, / проповедания ради Божественныя истины,/ юже житием и словесы твоими заключенным в лагерях являл еси,/ немощныя укрепляя и верныя утверждая несомненною надеждою на Христа / темже и ныне нас к прилежной молитве сподвигни: / испросити мирови мир и душам нашим велию милость.

Радуйся, прозорливе старче Севастиане, / помовая жезлом словес твоих / и расточенное в гонениях стадо Христовых словесных овец, / в бескрайних Казахстанских степях рассеянных/ и многия лишения и болезни от губящих я волков терпящих/ вокруг себе под благодатный кров Царицы Небесныя собрал еси, / прилежно Заступнице мира молитися / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.

Радуйся, богомудре Севастиане, / отцу верных Аврааму подобник неложен, / Божественному бо Промышлению себе конечне вручивый, / гонения от безбожных кротко терпя, / отечества произгнан был еси / и в хладныя Карагандинския степи на страдания и смерть верную сосланный, / Иовлеву стяжал еси в болезнех крепость / и Давидово смирение, терпением проявив, / житие равноангельное на земли пожил еси, / и желание получил еси конечное, / престолу Пресвятыя Троицы в радости святых предстоиши днесь, / усердно за паству свою моляся: / даровати мирови мир / и душам нашим велию милость.

Радуйся, преподобных сожителю Севастиане, / великаго старцев Oптинских духоноснаго сонма сопричастниче, / целомудрия образ и воздержания правило, / благочестия провозвестниче и умиления источниче, / Православия утверждение непоколебимо, / уставов Oптинских твердый хранителю, / Пресвятыя Богородицы и Иоанна Предтечи верный служителю, / исцелений струя приснотечная / монашествующих явился еси удобрение, / и всему стаду твоему пастырю и учителю.

Радуйся, богоносе Севастиане, / течение воздержания непреложно совершивый, / и веру святую непорочно соблюдый,/ венцем правды украшенный, / егоже уготова ти Христос Господь,/ по достоянию подавая воздаяние: / яко священнотаиннику чисту и пастырю предоброму, / яко земну во плоти Ангелу и страдальцу терпеливу. / Тому усердно, отче, молися / даровати нам мир и велию милость.

 

Слава, глас 8-й:


Емуже всего себе от младенства возложил еси, / Eгоже во уме твоем присно молитвою обносил еси, / Егоже чистотою сердца твоего стяжал еси, / Егоже ради вся сладкая мира отринул еси, / Егоже ради гонения, лишения, биения, уничижения, благодарне претерпел еси, / Святых Святейшему Иисусу Сладчайшему, / Иже слуги Своя огнь палящий творяй, / преподобне Севастиане, всею крепостию твоею приверженный / пламенем Духа Святаго тебе обильно исполнившаго, / во еже терние страстей и грехов наших пожигати, / тьму же неразумия просвещати, / и всем верным путь в Царство Небесное отверзати.

И ныне, Богородичен, глас тойже:
Царь Небесный за человеколюбие на земли явися / и с человеки поживе, / от Девы бо Чистыя плоть приемый / и из Нeя прошедый с восприятием, / Един есть Сын, сугуб естеством, / но не Ипостасию. / Темже, совершеннa Того Бога / и совершеннa Человека воистину проповедающе, / исповедуем Христа Бога нашего:/ Егоже моли, Мати Безневестная, / помиловатися душам нашим.

Таже вход. Прокимен дне. Чтения три преподобническия:
 

Премудрости Соломони чтение (глава 3):


Праведных души в руце Божией, / и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, / и вменися озлобление исход их, / и еже от нас шествие — сокрушение; / они же суть в мире. / Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут, / упование их безсмертия исполнено. / И вмале наказани бывше, / великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. / Яко злато в горниле, искуси их / и яко всеплодие жертвенное, прият я. / И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблею, потекут. / Судят языком и обладают людьми, / и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину / и вернии в любви пребудут Ему, / яко благодать и милость в преподобных Его / и посещение во избранных Его.

 

Премудрости Соломони чтение (глава 4):


Праведник, аще и постигнет скончатися, в покои будет. / Старость бо честна не многолетна, / ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком, / и возраст старости — житие нескверное. / Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть,/ и живый посреде грешник, преставлен бысть. / Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его / или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добрая / и парение похоти пременяет ум незлобив. / Скончався вмале, исполни лета долга, / угодна бо бе Господеви душа его, / сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше, и неразумевше, / ниже положише в помышлении таковое, / яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.

 

Премудрости Соломони чтение (главы 5 и 6):


Праведницы во веки живут, / и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. / Сего ради приимут Царствие благолепия / и венец доброты от руки Господни, / зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. / Приимет всеоружие рвение свое / и вооружит тварь в месть врагом. / Облечется в броня правды / и возложит шлем — суд нелицемерен. / Приимет щит непобедимый — преподобие, / поострит же напрасный гнев во оружие, / споборет же с ним мир на безумныя. / Пойдут праволучныя стрелы молниины / и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. / И, от каменометныя ярости исполнь, падут грады. / Вознегодует на них вода морская, / реки же потопят я нагло. / Сопротив станет им дух силы, / и, яко вихор, развеет их, / и опустошит всю землю сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, / навыкните, судии концев земли. / Внушите, держащии множества и гордящиися о народех язык. / яко дана есть от Господа держава вам / и сила от Вышняго.

 

На литии стихиры, глас 6-й:


Днесь, православнии, священное совершаем торжество, / память чтуще приснопамятнаго отца и старца и заступника нашего преподобнаго Севастиана, / ангела бывша невещественным житием,/ священника Бога Вышняго и проповедника благодати, / пророка же, яко будущая прозираше, / добраго исповедника, яко за Христа пострадавша от безбожных гонителей. / Темже и со дерзновением молится / даровати мирови мир/ и душам нашим велию милость.

Приидите христоименитые людие, / от конец Казахстанския земли совокупившеся, / приидите воспоим преподобнаго старца Севастиана Карагандинскаго, / иже, яко облак светел и росоносен, нам явися, / пламень праведно движимаго на ны за грехи наша гнева небеснаго утишающий, / и страстей душевных и телесных зной охлаждающий / излиянием умиленныя молитвы своея, / и изсохшия наша сердца оживляющий, / плоды же доброделания приносити помогающий / всем с верою и любовию притекающим к нему.

Чистотою совести твоея сияя, / смерти телесныя не страшился еси, / сего ради и своих си всеконечне отреклся, / с равноангельными Oптинскими старцами пожил еси, / гонения же и многотрудныя страдания от богопротивных прияв, / апостольски в заключениях благовествуя, / просветил еси помраченныя человеки / и Христу привел еси прежде диавольскую ловитву, / Храм Пресвятей Богородице во граде Караганде воздвигл еси, / не яко господствуяй, но яко служай, во обращенных тобою пожил еси, / смирением и кротостию украшаем, / темже и Бог тебе превознесе/ и дарова тебе благодать просити мирови мир, / и душам нашим велию милость.

 

Слава, глас 5-й:


Радуйся днесь Казахстанская страна, / красуйся и ликуй, Богоспасаемый град Караганда, / приявшия землею своею токи кровей новомучеников Российских / и бесчисленная страдальческая тех телеса. / Многолетне в недрех своих покоявшия /и святыя мощи преподобнаго Севастиана исповедника,/ воздаяние от Христа неизглаголанное восприявшего, / егоже едино имя бесом губительно есть, / Aнгелом равностоятеля, песнь трисвятую воспевающа / и молящася о душах наших.

И ныне, Богородичен, глас тойже:
Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная,/ еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.

 

На стиховне стихиры, глас 2-й:


Честный и светоносный, преподобне Севастиане исповедниче, твой праздник, / радости светлыя исполнен и веселия духовнaго. / Темже монахов и христоименитых людей множество сошедшеся, / псалмы и песньми восхваляем прославльшаго тя, Славы Господа / и блажим христоподражательная деяния твоя,/ яко бо крин благоуханный в пустыне Карагандинской процвел еси, / дарами духовными облагoухая душевныя наша чувства / и трисвятую песнь пети Богови подвизая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, Слава Тебе, Боже.

Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Небесныя пресветлыя обители / восприяша тя, новаго гражданина, / преподобне Севастиане прозорливе, / в нихже, радуяся, со ангелы и преподобных отец соборы водворяяся, / со апостолы и пророки и святители ликуя, / со мученики и праведники торжествуя, / с веселием Присносущней Троице предстоиши, / трисвятую песнь воспевая: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебe, Бoжe.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедях Его восхощет зело.

Яже божественный языков апостол Павел, видев, написа: / око не виде, и ухо не слыша, / и на сердце человеку плотяну не взыдоша, / яже уготова Бог любящим Его. / Сих по преставлении твоем, блаженне Севастиане, достигши, / непристанно Триипостасному Божеству херувимскую песнь взываеши: / Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, / слава Тебе Боже.

 

Слава, глас 5-й:


Песни Богогласныя приносим Ти, Христе, / Сыне Единородный и Превечнаго Отца Слове Соприсносущный, / в последния дни от Приснодевы Пречистыя и Духа Святаго воплотивыйся, / Крест и смерть и погребение плотию за грехи наша претерпел еси волею, / и воскрес еси славно, яко Бог, / человека возводя в первообразное блаженство, / егоже добрый пастырь, премудрый учитель и прозорливый старец наш Севастиан / равноангельное на земли житие и терпение гонений совершив, достиже. / Егоже молитвами Иисусе, Царю всех, / Православие и мир утверди во Отечестве нашем / и небеснаго Царствия Твоего сподоби нас.

И ныне, Богородичен, глас тойже:
Храм и дверь еси, / палата и престол Царев, / Дево Всечестная,/ еюже Избавитель мой, Христос Господь, / во тьме спящим явися, / Солнце сый правды, просветити хотя, / яже созда по образу Своему рукою Своею. / Темже, Всепетая, / яко матерне дерзновение к Нему стяжавшая, / непрестанно моли спастися душам нашим.

На благословении хлебов тропарь преподобного дважды и
Богородице Дево: единожды.

 

Тропарь, глас 3-й:


Троицы Святыя служителю, / земне Aнгеле и небесне человече,/ духовнаго Oптинскаго старчества преемниче, / Христов священнотаинниче и исповедниче, / Духа Святаго обитель всечестная, / преподобне отче Севастиане, досточтиме, / испроси мирови мир / и душам нашим велию милость.

На утрени,

На Бог Господь, тропарь преподобного дважды,

Слава, и ныне, Богородичен:
Тя ходатaйствовавшую спасение рода нашего, / воспеваем Богородице Дево: / плотию бо от Тебе восприятою, / Сын Твой и Бог наш, / Крестом восприим страсть,/ избави нас от тли яко человеколюбец.

 

По 1-й стихологии седален, глас 4-й:


Аще и посреди молвы житейския / в заточениях лагерных пребывал еси плотию, / но от Бога мыслию, молитву Иисусову творя, не отступал еси / и Той от юности твоея от тебе николиже отступи, / преподобне Севастиане исповедниче. / Темже и мы, грешные, молимся тебе: / не остави нас немощных, / но благодать Святаго Духа привлецы на нас / и просвети наши смыслы, / прилоги вражии помраченныя.

И ныне, Богородичен, глас тойже:
Услыши, Владычице, / от болезненная души вопиюща раба Твоего, / и многих лютых моих зол подаждь оставление, / избави негасимого огня геенскаго / и постави мя одесную Сына Твоего, / день бо и нощь предстательствуеши о нас, Всесвятая.

 

По 2-й стихологии седален, глас 1:


Погубих талант мой, егоже во святом крещении приях, / увы мне, что сотворю?/ Где обрящу другий? / Како явлюся к нелицеприятному Судии? / Что ли отвещаю ему? / К тебе убо притекаю, преподобне Севастиане богоносе, / да будеши теплый заступник мой / с Пречистой Богородицею, Господеви моляся / даровати ми оставление грехов / и милость в день судный.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Управи, Владычице Чистая, / окаянную мою душу и ущедри ю, / от множества прегрешений во глубину погибели погрузившуюся и в час мя страшный смертный / демонов оглаголющих и всякия муки исхити,/ покрывая пречистым омофором милости Твоея.

 

По полиелеи седален, глас 6-й:


Приидите христоименитых людей множество / в память досточтимаго отца и старца нашего соберитеся, / обстояще всеблагоговейно честную его и многоценную раку, / радостно лик псаломский составим днесь / и молебно возопиим ему: / преподобне отче наш Севастиане, / на небеси предстоя Христу Богу нашему / и Пречистей Деве и Матери Его / молися о стаде, тобою собранном / избавитися нам наветов вражиих, / умирити мир и спасти души наша.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Пресвятая Богородице, / во время живота моего не остави мене, / человеческому предстательству не ввери мя, / но Сама заступи и помилуй мя.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа: От юности моея.

Прокимен: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.

Евангелие преподобномученику, от Матфея, зачало 38 (10,32-33; преступка 37- 38; преступка 19, 27-30).

 

По 50-м псалме стихира, глас 6-й:


Евангельски Бога возлюбил еси, / мира красоту и суетную славу оставив, / спасительныя Oптинскаго старчества достигл еси пристани, / взем крест свой, последовал еси Христу, радуяся, / идеже темницею многовременною, / неядением лютым и долготною жаждею утомляемь, / Христа, пособствующа тебе, обрел еси, / преподобне Севастиане исповедниче, / темже и вселися в тя Пресвятый Дух, / иже изведя тя от уз темничных, / пастыря и учителя заблудшим дарова, / от диавольския ловитвы тех изымающа/ и к единей, святей, соборней, апостольской Церкве приводяща. / Помози убо и нам, преподобне, / от сетей лукаваго исхити ны, / и доведи до Царства Небеснаго.

Канон Богородице со ирмосом на 6 и преподобному Севастиану
на 8, глас 3-й:

 

Песнь 1


Ирмос: Сушу глубородительную землю / солнца нашествова иногда: / яко стена бо, огусте обаполы вода / людем пешемореходящим / и Богоугодно поющим: / поим Господеви, славно бо прославися.

Молебное тебе пение предначиная, смущаюся, отче преподобне. Како достойно есть воспевати тя? Обаче же от любве приношение мое приими и устне мои отверзи, яко да возвещу хвалу твою, Севастиане, досточтиме.

Море страстей ты немокренно минул еси, преподобне, от враг невредився: бесов ополчения кротостию и смирением во глубину преисподния низверг еси, безбожных же человек хуления молитвою усмирил еси, поя Господеви, славно бо прославися.

Погуби огнем молитв твоих, чудоносче, супостаты, гонящия мя. Се бо злыя помыслы и греховныя деяния настизают уже и несть мне избавления, аще не ты, преподобне, защитиши мя и абие истрeбиши я, якоже древле погруженныя египтянов колесницы и тристаты.

Богородичен: Моих прегрешений, Владычице, пленицы расторгни и томящий мя грех, Приснодева, низложи, яко да благодарне воспеваю Тя всегда, Всенепорочная, Тобою спасаем.

 

Песнь 3


Ирмос: Неплодная душе и бесчадная, / стяжи плод благославный, / веселящися, возопий: / утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят, несть праведен, / паче Тебе, Господи.

Делатель быв, блаженне, заповедем Господним, непрестанно в них поучаяся, любовию же Христовою воспламеняем, в гонении твоем муки претерпел еси многообразныя. Сего ради, радуяся, вшел еси в радость Господа своего, вопия: несть Свят и несть Праведен, паче тебе, Господи.

Всего себе возложив, преподобне, Богови, жилище явился еси Пресвятаго Духа и Aнгелом и преподобных ликам единонравен. Темже в небесных кровах со преждеотшедшими Oптинскими старцами водворяяся, единогласно воспел еси: несть Свят, несть Праведен, паче Тебе, Господи.

Образ иноческаго жития и священства правило был еси, досточтиме, столп терпения, пример мужества, веры утверждение, надежды окрыление, любве умножение, бесов и лукавых человек посрамление, не ведущих пети: несть Свят и несть Праведен, паче Тебе, Господи.

Богородичен: Благоутробием Твоим, Богородительнице, всякаго мя избави осуждения, к Тебе прибегающа, и Тебе припадающа, и призывающа Твою благомощную помощь.

 

Седален, глас 4-й:


Мира красоту и яже в нем тленная нивочтоже вменяя, / пустынное пребывание со Oптинскими старцы паче возлюбив, / рукополагаемь же от Христа Бога, / чистотою жития священства одежду убелив, / поношения за Христа и гонения, радуяся, прияв,/ бесплодную пустыню и град Караганду облагаухал еси, / преподобне отче Севастиане досточтиме. / Темже ныне града Небеснаго показался еси житель, / в немже со ангелы и собором святых ликовствуя, / помяни и нас недостойных, / верою и любовию почитающих тя.

Слава, и ныне, Богородичен:
Множества скверных помышлений смущают мой ум / и вожделения страстная возстают на душу мою. / Кто исцелити возможет мя, Пречистая? / Возстания же и озлобления невидимых врагов моих кто исповесть возможет? / Но Твоими всесильными молитвами, Благая, / от всех сих заступи мя, / и избавление совершенное даруй.

 

Песнь 4


Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи:/ Единороднаго бо Твоего Сына / за ны на смерть дал еси. / Темже Ти зовем, благодаряще: / слава силе Твоей, Господи.

Со Oптинскими старцы и чудотворцы предивными, ныне предстоя престолу Троицы Живоначальныя, умоляеши Бога о граде твоем и святем храме, утвержденном руками твоими, зриши же и предсказанный тобою величественный новый соборный храм, граду Караганде священнолепное украшение. Не отступай от нас духом своим, но присно ограждай молитвами твоими, да благодарне вопием: слава силе Твоей, Господи.

Зиму лютую и пустыни зной летний терпением твоим победил еси, Христов исповедниче, теплоту духовную от веры и любве стяжав. Заповедь же Господню, еже злому не противитися, до конца исполнил еси, за гонящих и мучащих тя моляся к благих Виновнику вопия: слава силе Твоей, Господи.

Богородичен: Помилуй, Едина Богомати, спаси и сохрани душу мою окаянную, потопляемую от бесов лукавых делы и страстьми. И прежде исхода моего сию покаянием и исправлением очистити помози.

 

Песнь 5


Ирмос: К Тебе утренюю, всeх Творцу, / преимущему всяк ум мирови, / зане свет — пoвeления Твoя, / в нихжe нacтави мя.

Луки злых coкрушил ecи кротким тeрпениeм твoим и брaнь их cмирениeм дo кoнца рaзoрил ecи, бoгoмудрe. Грaд Кaрaгaнду, якo Церкви Руccкия гoлгофу, cердцeм твoим вoзлюбил ecи, идежe в мoлитвe, cвященcтвe, душeпoпeчении и cтарчecтвe пoдвизавcя, вeнец нeтления cтяжал ecи.

Не устраши тебе, преподобне, долгота жестокаго пути, в оньже, Христу Богу подражая, пошел еси, от богопротивных гонителей ссылаемь. И николиже уклонился еси от теснаго пути, вводящего в вечный живот, егоже в дни Светозарныя Пасхи достигл еси, да богоявлен священным твоим исповедничеством явишися всем.

Таков нам подобаше Архиерей; преподобен, верен, несквернен, незлобив, языков апостол Павел, восклицая, преднаписа священный образ богоподражательных твоих нравов, досточтиме. Принеси о нас молитвы твоея кадило благовонное, да спасет Господь от вечныя гибели души наша.

Богородичен: Упование мое Ты еси, Пречистая, спасение и похвала, темже прибегаю к покрову Твоему, не гнушайся мене, грехи многими ныне поглощенна, но, предварив, спаси мя.

 

Песнь 6


Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и исчезает дух мой; / но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, / яко Петра, мя, Управителю, спаси.

Поем монашаския подвиги твоя, чествуем узы каждением и псалмы, мощем твоим покланяемся, яко ароматы страдальчества и тепения миропомазанныя. И дивному во святых Своих Триединому Богу покланяяся, ублажаем тя, досточтиме.

Нощию, яко днем, бдел еси и в житии своем не дал еси сна довольна очима твоима, ни веждам дремания, дондеже сподобился еси видети праведных селения, поющих Пасху Божию спасительную. Сея радости и нас причастники сподоби быти молитвами твоими.

Призван быв, преподобне, Божественною благодатию послужити в Казахстанской стране во граде Караганде Всепречистей Матери Божией и равноангельное иноческое житие людям, тамо живущим, показати. Ты же, яко пастырь истенен, рассеянных от лукавых гонителей собирая, за стадо свое и за многих, хотящих спастися, душу свою положил еси.

Богородичен: Красоту ми ведети сподоби славы Твоея, егда от плоти моея имам разлучитися, яко утешение мое еси, Владычице, радование и умиление.

 

Кондак глас 3-й:


В радость Господа Воскресшаго вшедшаго, / преподобным Oптинским старцем сликовника, / мучеников и исповедников сопричастника, / священнотаинникам Божиим сослужителя, / земна Aнгела и небесна человека, / града Караганды боголепное украшение, / Казахстанския страны богомольца изрядна, / Церкви Русския похвалу / ублажим, вернии, / с веселием ему вопия: / радуйся, Севастиане, преподобне отче наш.

 

Икос:


Евангельскому словеси радостною душею от млада внимал еси, преподобне, / душевный разум вперив к истинному Свету, / душетленныя страсти до конца потребил еси, / смиренным и безмолвным житием предивен бывый, / сего ради теплый к Богу о нас ходатай показался еси. / Егоже моли даровати нам достойно, / тебе подобно, послужити Ему, / исповедниче веры благочестивыя и образе кротости духовныя.

 

Песнь 7


Ирмос: Трие отроцы в пещи, Троицу прообразивше, / прещение огненное попраша / и, поюще, вопияху: / благословен еси, Боже отец наших.

Нищ духом, по словеси Господню, богатство долготерпения и добродетелей стяжал еси, имиже угодил еси Владыце Небесному, и Царство вечное унаследовал еси, вопия: благословен еси Боже отец наших.

Огнь лютый гонений и долготерпение трудов болезненных, роса бысть тебе, блаженне. Фараона бо мысленнaго морем слез и током молитв твоих потопил еси, в радости душевней вопия: благословен еси, Боже отец наших.

В седмерицею разженной пещи злохулений, гонений и искушений неврежден сохранивыйся, досточтиме, преподобне страдальче, и мене из пламене греховнаго неопально изми, да якоже в житии твоем, тако и в чудесех твоих прославится благословенный Бог отец наших.

Богородичен: Яко разбойник, взываю Ти: помяни мя, Человеколюбче, плачу, яко блудный, и вопию: кающася приими, согрешивша спаси, Богородицы ради, Многомилостиве.

 

Песнь 8


Ирмос: Вещественнаго огня пламень / невещественным увядиша Богозримии отроцы и пояху: / благословите вся дела Господня, Господа.

Течение веры, яко солнце землю от конец небесе, претекл еси доблественне, яко страдалец — монах и Божественный иерей, сугубо от Церкви Зиждителя венчаем и радуяся, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.

Путь жития пространный, сладостию прельщающий нас, обличай, богомудре, яко лживый, и скорбь великую душам носяй, яко да радостно в долготерпении сотворим узкаго пути терновное шествие, поя: Благословите, вся дела Господня, Господа.

Православным христианом испроси, преподобне, мир, здравие и спасение, и на враги одоление, да в радости душевной возопиим: Благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Наляцы и царствуй, Иисусе, Царю царствующих, православным споборствуя, и всех окормляя к Царству бесконечныя Твоея славы, молитвами неизреченно Рождшия Тя.

 

Песнь 9


Ирмос: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, / неопально огнь Божества заченшую во чреве, / Даниил же Тя виде гору несекомую, / жезл прозябший, Исаия взываше, от корене Давидова.

Иноческая тихая и безмолвная Oптина пустынь от богопротивных разоренная, и многая лета в плаче и сетовании бывша, ныне убо радостию веселится, понеже не токмо первообразная красота ея паки возвратися, но и цельбоносныя мощи духоносных старец яви в ней Бог. С нею же и град Караганда свеселится, единаго от дивнаго преподобных отец собора мощи досточтимаго Севастиана Oптинскаго в себе имуще, иже великий Дародатель Церкве Своей даровал еси.

Светлостию подвигов богоприятных просиял еси, отче, и восприял еси благодать молитися о нас, вспомоществуя верным в подвигах спасения, яко сосуд Благодати Божия изрядный.

Неприступным светом Божественным осияваем, и в вышних обителех со святых ликами водворяяся, Зиждителю всяческих и Спасителю человеков о стаде, тобою собранном, моляся неоскудно не прeстай, прилежно просим тя, досточтиме.

Богородичен: Пощади мя, Господи, егда приидеши судити миру всему, и не осуди мене по достоянию дел моих, но милостию Твоею спаси мя, молитвами Пречистыя Богородицы, предстательством преподобнаго Севастиана, досточтимаго исповедника, и всех святых, от века Тебе благоугодивших.

 

Светилен, глас 6-й:


Возлюбленное и вожделенное тебе от младаго возраста / светоносное имя Иисусово, / егоже всегда во уме и сердце молитвою держал еси, / новаго тя, Моисею подобнаго, Боговидца содела, / во мрак таинственный священнотайне входящаго. / Темже, небоявленне Севастиане досточтиме, / и мою душу, мраком греховным покровенную, / просвeти любве Иисусовы зарею, / и на безстрастия гору смирением возведи.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Светозарная Божия палато / и недоуменный Светодавца Престоле, / Мати Безневестная, / просвeти нас светом Сына Твоего, / да образ Божий, помраченный страстьми, / паки славою первозданною просияeт в нас, / воистину Богородицу Тя исповедающих.

 

На хвалитех стихиры, глас 2-й:


Богомудре отче Севастиане, / душу твою и тело от страстей очистив, / Святому Духу обитель прекрасная явился еси, / иже тя славна прозорливца концем Российским показал / и в чудесех велика светильника содела, / просвещающаго во тьме грехов сущих, / темже, яко наставника тя всем верным, / сошедшеся, досточестне, ублажаем.

Стих: Восхвалятся преподобнии во славе / и возрадуются на ложах своих.

Яко мудрый строитель, / не на песце самонадеяния, / но на камене Христовы веры / дом добродетели твоея смирением созидал еси, / темже никая скорбь и теснота, / ниже кое искушение и беда, / ни гонение, ни мучение / не возмогоша от любве Божия разлучити тебе, / досточтиме богомудре отче Севастиане,/ молитвами твоими спаси души наша.

Стих: Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Вся пристрастия мирская оставил еси: / ни имения когда, блаженне Севастиане, стяжав, / ни сладостей и прохлаждения жития вожделев, / ни славы суетныя возлюбив. / Темже, егда Воскресший Господь возгласи тебе, / радостно душею твоею к Нему пришел еси/ и, яко исповедник, в чертозеAгнчем водворился еси, / яко един от страдальцев Казахстанския земли / и блаженный сонаследник Христов. / Емуже не престай моляся,/ спасти и просветити души наша.

Слава, глас тойже:
Велие воистину чудо зрим: / како ты, богоносе Севастиане, в мире живый / и соблазны отовсюду окружен, / равноангельныя добродетели исполнил еси / и, противу духов злобы поднебесных / во плоти подвизався, / тех крепость низложил еси, / противу же богоотступных и богохульных человек неистовства / кротость, смирение и молитву безмолвную являл еси. / Бессмертия славою от Подвигоположника Христа увенчанный, / не престай моляся Тому / даровати Отечеству нашему мир / и душам нашим велию милость.

И ныне, Богородичен гласа.

Славословие великое и отпуст.

 

На Литургии, Блаженны от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен:

 

Честна пред Господем / смерть преподобных Его.

Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.

Апостол Ефес. зачало 233 ( 6, 10-17 ).

Аллилуарий: Священницы Твоя, Господи, облекутся в правду/ и преподобнии Твои возрадуются. Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Евангелие от Луки, зачало 64 ( 12, 8-12 ).

Причастен: В память вечную будет праведник.

 

Лента новостей